Bilim, Akademi ve Teknoloji Odaklı Etkinlikler /Bitlis

Genç AR-GE Etkinlikleri Temel AR-GE Eğitimleri gerçekleştirildi.

Temel AR-GE Eğitimleri Gençlerle Buluştu Genç AR-GE etkinlikleri kapsamında düzenlenen “Temel AR-GE Eğitimleri”, bu yıl geniş katılımlı ve etkileşimli bir atölye ile gerçekleştirildi. Bitlis Eren Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Kerim Özbeyaz’ın sunumuyla gerçekleşen eğitim, öğretmen ve öğrencilerin yoğun ilgisiyle karşılandı. Atölye çalışmasında yaratıcı düşünme teknikleri, literatür tarama yöntemleri, doğru bilgiye ulaşma süreçleri ve araştırma etiği gibi konulara odaklanıldı. Dr. Özbeyaz, bilimsel araştırma yöntemlerini reel örneklerle zenginleştirerek gençlerin konuları daha iyi kavramasını sağladı. Katılımcılar, sunum boyunca soru-cevap bölümleri ve tartışmalarla aktif olarak sürece dahil oldular. Bu etkileşimli ortam, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmelerine ve araştırma süreçlerine bilinçli yaklaşmalarına katkı sundu. Eğitimde araştırma etiğinin önemi özellikle vurgulandı. Kaynak kullanımında doğruluk, veri güvenilirliği, alıntılama kuralları ve şeffaflık gibi temel ilkeler üzerinde duruldu. Öğrenciler, etik ihlallerinin bilimsel dünyadaki olumsuz sonuçlarını örnek olaylar üzerinden değerlendirerek araştırmacı sorumluluğu konusunda farkındalık kazandılar. Ayrıca literatür tarama bölümünde bilimsel veri tabanlarının önemi, doğru anahtar kelime seçimi ve bilgi kirliliğinden korunma yolları ele alındı. Atölyeye 34 öğrenci ve 17 öğretmen olmak üzere toplam 51 kişi katıldı. Öğrenciler, eğitim sonunda araştırma süreçlerine dair yeni bilgiler edinmenin kendileri için motive edici olduğunu ifade ettiler. Öğretmenler ise atölyede kullanılan yaratıcı yöntemlerin ders içi uygulamalarda öğrencilere rehberlik ederken son derece faydalı olacağını belirtti.Genç AR-GE ekibi, bu tür eğitimlerin devam edeceğini ve gençlerin araştırma kültürünü geliştirmeye yönelik programlara yenilerinin ekleneceğini açıkladı. Etkinlik, hem öğrenciler hem de öğretmenler için bilimsel düşüncenin temellerini güçlendiren verimli bir öğrenme ortamı sundu.