Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE birimi koordinesinde bu yıl ilk kez düzenlenen Genç Ar-ge Çorum RoboFest Robot Yarışması, 15 Mayıs 2025 Perşembe günü Atatürk Spor Salonu’nda yoğun katılımla gerçekleştirildi. Bilim, teknoloji ve değerler eğitiminin bir araya geldiği etkinlikte katılımcılar, yarışma heyecanını yaşadı. Etkinlik saat 10.00’da saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Açılış konuşmasını yapan İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar, öğrencilerin teknolojiyi üretime dönüştürme becerilerini destekleyen bu tür etkinliklerin eğitimdeki yerinin önemine vurgu yaptı. Törene Çorum Vali Yardımcısı Yeliz Mercan , Belediye Başkan Yardımcısı Lemzi Çöplü , İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar, okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı. Yarışmaya; • Ortaokul düzeyinde 10 okuldan 42 takım, • Lise düzeyinde 8 okuldan 22 takım olmak üzere toplam 62 takım, 109 öğrenci ve 21 danışman öğretmen katıldı. Yarışma 4 kategoride gerçekleştirildi: • RoboFutbol • Çizgi İzleyen Robot • Kodlama • Öz Değerler Protokol üyeleri proje stantlarını gezerek öğrencilerden bilgi aldı. Ardından gerçekleştirilen gösteri maçları, izleyicilerin büyük ilgisini çekti. Yarışmanın hakemliğini, Hitit Üniversitesi öğretim görevlileri üstlendi. Değerlendirmeler bilimsel ölçütlerle yapıldı. Organizasyonun teknik altyapısını sağlayan ekip de sürecin başarılı şekilde yürütülmesine katkı sundu. Ödül törenine; İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Cihan Türkmen, Şube Müdürü Müslim Kılıç ve hakem heyeti katıldı.Dereceye giren öğrencilere kupa, madalya ve sırt çantası hediye edildi Dereceye giren takımlara ödüller, protokol üyeleri ve hakem heyeti tarafından takdim edildi. İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar, ödül töreninde hakem heyeti ile teknik ekibe teşekkür belgelerini vererek teşekkür etti. Ayrıca hakem heyetine ve teknik ekibe plaketleri, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Cihan Türkmen tarafından sunuldu. Yarışmaya katılan tüm öğrencilere ve danışman öğretmenlere de katılım belgeleri verildi.